Brak zapewnienia wykonawcy możliwości udowodnienia, że udział jego pracownika w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji
Fakt przechodzenia pracowników zamawiającego do przedsiębiorców – wykonawców, nie jest zjawiskiem rzadkim, więc utrata przez zamawiającego pracownika z np. działu inwestycji, IT, czy zamówień publicznych powinna być już sygnałem do podwyższenia staranności i środków ostrożnościowych, gdyż fakt ten może wpływać na zachowanie konkurencyjności w postępowaniach, które były przygotowywane lub toczyły się, a osoba ta mogła mieć jakąś choćby wiedzę o procesach decyzyjnych.
Roztrząsanie, czy jeżeli cały materiał dotyczący zamówienia został udostępniony na etapie ogłoszenia postępowania, powoduje że nie może już dojść do naruszenia zasady zapewnienia uczciwej konkurencji, jest sprawą indywidualną i nie można automatycznie działać w żadnym kierunku przy zajęciu stanowiska. Podobnie gdy ocenia się zachowanie zamawiającego, czy miał możliwości wskazania w protokole postępowania sposobu zachowania uczciwej konkurencji.