Ponowna weryfikacja wykonawcy w dowolnym momencie procedury o zamówienie publiczne
Przydatność przepisu art. 26 ust. 2f i art. 24 ust. 12 ustawy Pzp można zwłaszcza dostrzec w procedurach wieloetapowych, które co do zasady trwają wiele miesięcy i w momencie wyboru oferty najkorzystniejszej zamawiający może zechcieć sprawdzić aktualność wcześniej złożonych dokumentów. Trzeba też dostrzec, iż zastosowanie tego przepisu jest także możliwe w przetargu nieograniczonym, w tym w procedurze odwróconej, co jest obecnie rozwiązaniem często wybieranym przez zamawiających.
Zawsze więc gdy u zamawiającego powstanie wątpliwość, że przedstawione przez wykonawcę dokumenty przestał być aktualne, a informacja taka może być pozyskana od innych wykonawców, może do momentu podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego skorzystać z uprawnienia jakie daje ww. przepis.
Ale nie można też wykluczyć, że u zamawiającego może powstać pokusa aby wykorzystać tę procedurę w celu wyeliminowania oferenta z postępowania, gdyż to on odpowiada za wynik postępowania i osiągnięcie celu postępowania. Przedsiębiorcy więc muszą każdą taką sytuację analizować pod kątem zabezpieczenia swojego interesu w postępowaniu i na czas reagować wnosząc odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej.