Kontynuacja procedury otwarcia ofert po awarii platformy ePuap
Zgodnie z brzmieniem art. 86 ust. 2 ustawy Pzp, otwarcie ofert jest jawne i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, z tym że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest dniem ich otwarcia. Wprowadzenie w ustawie Pzp obowiązku jednoczesnego oraz publicznego otwarcia wszystkich prawidłowo złożonych ofert stanowi realizację zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców wyrażonej w art. 7 ust. 1 ustawy Pzp oraz zasady jawności postępowania, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy Pzp.
Z art. 86 ust. 2 ustawy Pzp wynika, iż zamawiający bezpośrednio po upływie terminu składania ofert, tj. w tym samym dniu, w którym termin ten upłynął, zobowiązany jest do otwarcia wszystkich prawidłowo złożonych ofert w prowadzonym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Inaczej mówiąc, otwarcie ofert powinno nastąpić najpóźniej do końca dnia, w którym upłynął termin ich składania, tj. do godziny 24:00.
Powstaje więc pytanie, czy zamawiający może odroczyć otwarcie ofert lub przedłużyć termin otwarcia w celu dokończenie przerwanego czy nie w pełni przeprowadzonego otwarcia ofert, gdy następuje awaria jego systemu lub platformy ePuap.